top of page

מצאנו את גן העדן והוא נמצא באוקיינוס ההודי

עודכן: 17 בדצמ׳ 2023


הסופר האמריקאי מארק טויין שחי על האי מאוריציוס כתב:

"בראשית ברא אלוהים את מאוריציוס ולאחר מכן ברא את גן העדן".

וכמה שהוא צדק אתם תבינו רק אחרי שתחזרו מהחופשה...


מאוריציוס היא אי במזרח האוקיינוס ההודי, מפורסם בעיקר בשל חופיו הנפלאים, המערות הטבעיות והטבע הפראי שבו. האי מציע מגוון רחב של אטרקציות, חופים שאין כמוהם, אפשרויות צלילה באחד המקומות היפים ביותר בעולם במי טורקיז, צבי ים ודולפינים החיים בטבע, הרי געש שניתן לטפס עליהם, יערות וגנים בוטניים מעניינים.

מאוריציוס היא תערובת של תרבויות ודתות מגוונות שאוכלוסיית המהגרים הביאה מארצות אבותיהם.



מבחינה תרבותית מאוריציוס מושפעת מכל הגורמים ששלטו בו במשך השנים, וניתן בקלות לזהות בה השפעות צרפתיות, בריטיות, הודיות ואפריקניות והתוצאה היא מרתקת וייחודית גם בתרבות ובעיקר בהיבט הגסטרונומי.

האי מתאים לטיולי מנוחה ולאוהבי החופים שנראים כמו גלויה, אבל מתאים גם לאוהבי תרבויות, למי שרוצים לעשות טרקים מיוחדים, רכיבות אופניים וכמובן לאוהבי הספורט הימי, קאייקים, גלשני רוח, סקי ים וצלילה.


האטרקציה הפופולארית במאוריציוס הוא צלילה ושנורקלינג. מי האוקיינוס צלולים ומלאים חיים. תוכלו להנות ממועדוני צלילה רבים הנמצאים ברחבי האי.




מאוריציוס - סיכום מהיר

היסטוריה

מאוריציוס התגלה לראשונה על ידי הפורטוגזים במאה ה-16. האי נכבש על ידי ההולנדים במאה ה-17, על ידי הצרפתים במאה ה-18 ועל ידי הבריטים במאה ה-19. האי זכה לעצמאות בשנת 1968.


גאוגרפיה

מאוריציוס הוא אי הרי של שטחו כ-1,865 קמ"ר. האי מוקף בשונית אלמוגים גדולה, המגנה עליו מפני גלי האוקיינוס.


אקלים

מאוריציוס בעל אקלים טרופי, עם טמפרטורות ממוצעות של 25-30 מעלות צלזיוס לאורך כל השנה. כמות המשקעים הממוצעת היא כ-2,000 מ"מ בשנה. מזג האוויר נעים מאד ומאפשר ליהנות מחופשה נפלאה בכל ימות השנה. מאוריציוס ממוקמת כך שהשמש נמצאת בנקודה הגבוהה ביותר שלה, וזו הסיבה מדוע מאוריציוס נהנית משעות רבות של ימים שמשיים בהירים כל השנה.

במאוריציוס רק שתי עונות קיץ וחורף:

קיץ: נובמבר - אפריל

חורף: מאי - באוקטובר.

אין הבדלים משמעותיים בין תנאי מזג האוויר בין החורף לקיץ למעט שינויים קלים בטמפרטורה אבל לא משהו קיצוני כמו בארץ או באירופה.

החודשים החמים ביותר של השנה הם בדרך כלל דצמבר - פברואר

למרות שמאוריציוס הינו אי קטן יכול להיות מצב בו יירד גשם בצד אחד של האי כשבצד אחר השמש זורח. והשמיים נקיים.... גם אם יורד עליכם גשם, בד"כ הוא ייפסק מהר והשמש שוב תצא.


מתי מומלץ לבקר במאוריציוס?


הקיץ, בחודשים אוקטובר - אפריל, הם אידיאליים לחופשה על חוף האוקיינוס, הימים ארוכים, חמים ולחים. זאת עונת שיא התיירות במאוריציוס.


בחורף - יולי עד ספטמבר, הטמפרטורה קרירה הרבה יותר זאת כבר לא עונת שיא התיירות מה שגורם למחירי המלונות והשרותים הנלווים להיות נמוכים יותר.


תרבות

מאוריציוס היא מדינה בעלת תרבות עשירה, המשלבת בין השפעות אירופה, אפריקה והודו. האי מכיל מגוון רחב של דתות, כולל נצרות, אסלאם, הינדואיזם ועוד.



דברים לעשות במאוריציוס

מאוריציוס מציע מגוון רחב של פעילויות וחוויות למבקרים. להלן כמה מהדברים הפופולריים ביותר לעשות באי:

  • נופש בחוף: מאוריציוס הוא יעד מושלם לחופשה בחוף. האי מציע מגוון רחב של חופים יפהפיים, עם חול לבן, מים צלולים ועצי דקלים.

  • צלילה ושנורקלינג: מאוריציוס הוא יעד פופולרי לצלילה ושנורקלינג. שונית האלמוגים של האי היא ביתם של מגוון רחב של דגים, אלמוגים ויצורים ימיים אחרים.

  • טיולים רגליים: מאוריציוס הוא ביתם של מספר מסלולי טיולים רגליים יפים, המאפשרים למבקרים לחקור את הטבע המרהיב של האי.

  • ביקור באתרי היסטוריה: מאוריציוס הוא ביתם של מספר אתרי היסטוריה מעניינים, כולל שרידי מצודות פורטוגזיות, כנסיות צרפתיות ועוד.

  • היכרות עם התרבות המקומית: מאוריציוס היא מדינה בעלת תרבות עשירה. מומלץ לבקר באחד מהשווקים המקומיים, להתנסות במטבח המקומי ולצפות במופעי תרבות.



לסיכום

מאוריציוס הוא יעד מושלם לחופשה רומנטית, משפחתית, חגיגת ירח דבש או ארועים מיוחדים אחרים. האי מציע מגוון רחב של פעילויות וחוויות לכל אחד ואחת.



29 צפיות0 תגובות
bottom of page